Monday, March 22, 2010

jom kawiiiinnnn...!!!

mggu lepas, ms aku nk blik k ma home sweet home...,aku ade lepak ngan org2 yg x tua x muda. kebetulan tsepak diorg kt kdai mkn...oppp...tserempak diorg kt kdai mkn n diorg ajk kitorg join 1 bdn sx, bkn skaki jer. dok sembang2 ngan diorg. bla...blaaa...blaaaaa...hhhhh.....

tgh dok sembang2, abg pcik (name drahsiakn utk kpentingan khensemn diorg) neh ade bg nsht yg penah aku tpikir sblm neh...ikuti kate2 beliaw...,

"neh seorg llaki nk bg nasiht kt adek2 (adek2 kerrr...???). korg kalo ade pkwe2 neh, jglah diri korg. aku bkn ape, aku sbgai llaki aku tw ape yg llaki lihat n aku nk bri pndgan seorg llaki. bg aku, kalo org kapel2 neh..., aku x pcaye kalo kuar2 dating neh. mcm tgk wayang. bg aku tgk wayang 2 bnda pmulaan. korg phm kn mksud pmulaan 2. cthnye, kt dlm pggung wayang kn gelap. ms 2 r diorg akn amek kesempatan. mula2 nk pgg2 tgn, ph2...hbs je tgk wayang, nk pgg > plak. korg taw2 sndiri r pgg ape. xkn bnda tu pn nk aku sbt gk...lampi btl korg kalo cm2..."

aku tgk je muke abg pcik 2 dgn pnh khusyuk n tawaduk. nmpk sikit kite bg sokongan moral kt die yg bsungguh2 bcerita. wakaka... beliaw pn smbung....

"org llaki, kalo diorg btl2 ske kt pompuan ni, die xkn wt ape2 bbnda2 pelik, bnda2 x senonoh kt korg. kalo btl2 diorg nk kt korg, diorg akn b'usaha bsungguh2 nk dptkn korg, jg korg bagaikn menatang (bkn binatang ye, saen2...) minyak yg sgt2 full. xkn bg tumpah lagsg!die akn jg korg, sggup tunggu korg x kire cmne pun. tp kalo diorg ajk korg wt bnda2 pelik, bnda2 x senonoh...x pyh r korg dgn mamat 2.kalo die kate 'kite clash', kalo korg x bg ape yg bnda merepek yg die nk, i2 lg korg tinggalkn mamat 2. ms ni jgn pikir syg gile2 kat mamat 2. konon kalo x dpt hidup dgn die, korg mati r..., ape r... xde mnda 2. 2 r pompuan,lmbut hati sgt. x nk bg, kesian + syg...tp kalo bg...? dlm hal2 mcm ni, llaki sbsnarnye nk tgk cmne pbawaan pompuan 2 sndiri. kalo pompuan 2 tolak dgn baik, dgn alsn yg munasabh...,llaki > respek kt pompuan 2. btl aku ckp neh...korg pcaye r..."

dun wori, abg pcik..., i trust u....errr...i believe u....errr....
=x =x =x =x

skang byk citer bnda2 x baek jd...mcm kes buang ank bru2 neh. da r buang ank, ph2 bkr lg sblm cmpak kt dlm tong smph! ini mnusia....kkhhhhaaaarrrkkkk....ptuiihhh! ptuiiihhhh...!!!tuuiihhh...!!!!

warning: dilarang menggunakan perlakuan ini di depan mak dan bapak mertua! nanti kena pos balik ke rumah!

diorg ni x bperikmanusiaan btl! nk kte x bperikbinatangan, mak kucin pun menangis ank die mati. kalo x nk ank, jgn r buat ank. tp kalo nk wt ank skalipun, wt r ank halal...sian ank 2 kalo kna cop haram dgn org keliling. kalo da x thn sgt, kawin jer cpt2...xde wt ssh+merana diri sndiri+org len.
kt bwh ni hukum2 kawin tuk pengtahuan korg n aku sndiri...spy kalo korg nk kawin t x de r pkai redah je,

# Perkahwinan yang wajib.

Orang yang diwajibkan berkahwin ialah orang yang sanggup untuk berkahwin, sedang ia khuatir terhadap dirinya akan melakukan perbuatan zina.

# Perkahwinan yang sunat

Orang yang disunatkan berkahwin ialah orang yang mempunyai kesanggupan untuk berkahwin dan sanggup memelihara diri dari kemungkinan melakukan perbuatan yang terlarang.

# Perkahwinan yang haram

Orang yang diharamkan berkahwin ialah orang yang mempunyai kesanggupan untuk berkahwin tetapi kalau ia berkahwin diduga akan menimbulkan kemudharatan terhadap pihak yang lain seperti orang gila, orang yang suka membunuh atau mempunyai sifat-sifat yang dapat membahayakan pihak yang lain dan sebagainya.

# Perkahwinan yang makruh

Orang yang makruh hukumnya berkahwin ialah orang yang tidak mempunyai kesanggupan untuk berkahwin (dibolehkan melakukan perkahwinan) tetapi ia dikhuatiri tidak dapat mencapai tujuan perkahwinan.Oleh itu dianjurkan sebaliknya ia tidak melakukan perkahwinan.

1 x cukup, 2 x cukup, 3 x cukup, 4 pn x cukup...byk mn pun msih x cukup2...
lagi...????!!!!


haaaaa...ada phm???

bile abg pcik 2 ckp; 2 r pompuan, lmbt hati sgt. pompuan...lmbt hati btempat. jgn smpi kna mkn plak. kalo diorg nk bnda2 pelik sblm korg kawin lg, xde mknenye diorg syg kt korg. kalo diorg ckp; "i really luv u, babeh. ley cbe try test tny riplis beliv it or noootttt???", korg patut jwb..., of kos r not, mat...!i hate u automatikali from now, u know! baldi-full! ape brg tebiat cm2!

aku stuju sgt2 dgn kte abg pcik tsebut. beliaw mmg sependapat dgn aku. bnda yg die ckp 2 mmg sm ap yg aku tpikir slm ni. jom kite kaweeennn...~
hakhakahk XDXDXDXD

waaarrrggghhh...!!!makam budoookkk...!!!

p/s: dioalog d ats ade +++ sket2 utk kpoyoan n keriakn..., kesian.macih...,

No comments: