Tuesday, February 1, 2011

mau skodeng apa?

stalker adalah penyekodeng dalam bahasa mesra alam. kalau ikut wiki2 pulak stalker ni bawa maksud sumwan yg tlibat dalam mengekori. gangguan ni boleh berlaku secara fizikal, psikologi atau ikut teknologi maklumat & komunikasi.

terima kasih yg tidak terhingga kepada gugel translator sebab bagi aku makin malas bukak kamus. har3~

nak bagitahu yg aku ni silent reader walaupun tak ada yg pernah tanya. aku selalu ambik angin kat blog2 orang espesyelli blog pujaan hatiku tapi aku agak jarang tinggalkan jejak. kenapa? rahsia[ciss...]. aku harapkan pujaan hatiku pun turut baca karangan aku yg agak pekejadah ni. h0ho~ cuma yg sedihnya aku tak dapat nak baca lagi entri2 beliau yg lepas2. aku tak tahu sama ada beliau dah padam semua atau beliau sorok. sob3.., aku tahu aku pun ada silent reader[perasan tak kenal siapa]...antaranya ahli persatuan aku. hai ahli persatuan~ aku pun tak tahu sama ada ahli persatuan ni antara salah seorang pengomen anonymous tu. heh~ silent reader ni sama ke macam stalker? hmm... silent reader ni hanya baca je. nama pun reader. wah...terernye aku translet. keh3.., kalau stalker ni bukan setakat baca je, semua dia korek. lagi menakutkan kalau stalker ni orang yg dikenali. wuuu...~

wahai ahli persatuan...,
oleh kerana kau jadi silent reader aku, aku nak cakap pasal kau jugak, ahli persatuan. har3~

tahap kemantapan yg tinggi bukan faktor2 disekodeng. ada sebab2 kenapa disekodeng. banyak sebab. aku pun malas nak senaraikan kat sini sebab banyak sangat. walaupun penyekodeng tak berniat jahat sekalipun, its trully annoying. kesan2 disekodeng pun banyak. oleh kerana aku rajin sikit, aku pun senaraikan sikit. kesannya :

1) hidup tak tenteram
2) dll

memang hidup tak tenteram,dowh. mula2 kenal memang harmoni je hidup ni. tak ada gangguan. nak gelak kuat2 pun tak ada masalah. macam ni. BWAHAHAHA...!!! aku ketawa tak keluar bunyi. mulut je yg ternganga. ketawa tadi tu ahli persatuan yg buat. hahaha...~ sekarang ni kalau nak gelak kuat2 kena tengok kiri kanan. mana tahu tiba2 dapat sms dari orang yg belum disayangi;

"awak2..awak gelak kuat sangat r tadi. tak elok macam tu yea..."
"muuaahhh....~"

ok, yg muah tu aku reka2 je. aku sendiri pun naik geli dengan ayat2 cinta tu. weekk...weeekkk...~ xp

cuba bayangkan, tak pernah pun bagitahu berapa ekor kucing ada kat rumah n beliau ni tahu berapa ekor. siap tahu lagi jantan betina berapa. wut da... masa ni la perah otak, pusing2 kepala sampai serabut otak dok fikir mana beliau ni dapat tahu tu semua. kalau r masa belajar aku buat perah otak macam ni. arrgghh...~

"there is not time to panic, sheriff..." buzz lightyear pesan kat aku. walaupun buzz salah sebut nama, tapi aku maafkan sebab aku kenal buzz n buzz bukan stalker.

aku tak panik. tapi cuba bayangkan lagi, gambar2 kat pesbuk aku sekarang ni tinggal gambar2 kucing aku je. tatap r gambar kucing aku tu puas2. gambar solo semua aku dah remove. sebabnya? sebabnya kalau boleh semua gambar aku nak dikomen oleh beliau ni. gambar aku yg ditag oleh ahli persatuan pun sama jugak. nasib baik r rumah n blog aku ni tak terkenal. huhuhu...

"itu hak sendiri nak komen atau tak, ok? dah kau sendiri yg letak gambar tu. siapa suruh...?"

sendiri buat, sendiri tanggung. aku terima kenyataan tu. disebabkan tu, sekarang aku cuma upl0ad gambar2 dengan kawan2. aku harap2 dengan berbuat demikian beliau ni akan sekodeng kawan2 aku pulak. har3~ tapi kejadian lebih sadis jadi dekat ahli persatuan ni. siap mms lagi dekat ahli persatuan gambar2 yg stalker dia download. n selepas kejadian tu, ahli persatuan ni pun ambil tindakan yg sama dengan aku. freennn...~

tak kisah kalau beliau ni buat2 tanya kat aku walaupun beliau da korek macam2. sekurang2nya kami yg disekodeng ni tak rasa kurang selamat ataupun jengkel. bila kejadian macam ni jadi telah mengurangkan minat kami terhadap mereka n menyebabkan kami lagi menjauhkan diri. mula2 kami anggap orang2 sebegini admire kami [agak best di situ], n sekarang ni kami anggap beliau ni stalker pulak. shheezzz...agak menakutkan n menjengkelkan.

aku ulang lagi. agak menakutkan n menjengkelkan.

tapi aku semacam tak faham kenapa ada awek yg merelakan gambar diorang di download oleh orang lelaki? siap bagi kebenaran lagi. ada lagi yg tag gambar solo dia dekat balak2 orang lain. mahu apakah? mahu puji2an kah? mahu dibomohkan kah? hey ladies [nada melly].., anda sepatutnya kena berhati2...weee...~

No comments: