Thursday, September 22, 2011

oh anak

orang di zaman sekarang ni, layan pets diorang macam manusia. memang bagus. mak aku pun pernah pesan, kalau nak bagi kucing makan bagi yang elok2. jangan bagi tulang temulang. diorang pun nak makan sedap jugak. betul tu. sambil2 bagi diorang makan, cakap2 dengan diorang.

"nyiaw2, doakan aku dapat rezeki yang baik nanti ye, nyiaw2."

mak aku pun cakap lagi, kalau bagi makan & buat baik dengan diorang, diorang doakan yang baik2 untuk kita. tapi kadang2 ada perkara2 yang tak sepatutnya kita layan diorang macam manusia.

"eh, ehh...anak siapa tu...?"

anak tu ditujukan kepada anak kucing yang merayau2 keseekoran.

4 comments:

c3keniT said...

eheh..anak Ape uuu~~?? XD

ch0mbi said...

c3keniT
anak. bermacam anak. ada anak kucing, anak rimau, anak kambing, anak cicak, anak ayam. anak ikan. anak ayam? anak ikan? keh3..,

mana entri baru, oit???

delarocha said...

jaga burung

si ecaa ♥ said...

mak pun penah pesan kat owen kalo kite pegi jauh , kite kene gtao kucen uhh y kite pegi jauh and suroh beliao dudok dalam rumah diam-2 atao jage rumah , kalo nak makan amek kat mangkuk y disediakan . HEHE .